miercuri, 24 noiembrie 2010

Există moralitate în publicitate?

Reclamele au împânzit mijloacele mass-media. Nu ar fi o problemă dacă nuditatea excesivă şi îndemnul la imbecilitate nu ar fi prezente în 20 de secunde din 30.
Consumatorii de publicitate sunt cei care suferă. Copiii sunt expuşi la violenţă şi sex şi, în lipsa unei educaţii pertinente, îşi asumă acele comportamente.
Reclamele preamăresc produsele şi serviciile iar dezamăgirea consumatorului este direct proporţională cu preţul plătit, când se află că acel produs sau serviciu este inutil.
Într-o ţară în care totul se axează pe batjocură şi haz de necaz, publicitatea accentuează sentimentul de "mai mult nu se poate", ceea ce face îndobitocirea populaţiei, inevitabilă.
A sosit timpul să scoţi televizorul din priză, să-l arunci pe geam, să striveşti casetofonul, să rozi cablul de internet şi apoi să te relaxezi cu un ceai cald şi o carte bună.

Comentariu pentru un curs de la facultate

Poţi citi şi trece mai departe. Dar dacă ai păreri, fie că sunt pro, fie că sunt contra a ceea ce aberez aici, nu le păstra pentru tine. Din experienţă am învăţat că orice părere contra care nu este expusă se consideră aprobare tacită a subiectului în discuţie. Deci? Care este părerea ta?

3 comentarii:

  1. mai, dar revoltat mai esti! serios, inteleg si realizez ca publicitatea are si efecte negative, dar asta nu inseamna ca va duce la imbecilizarea viitoarelor generatii. spui ca reclamele sunt mincinoase si ca pacalesc individul inspre a-si vinde produsele/serviciile... pai te obliga cineva sa iei in seama tot ce vezi la televizor sau ce asculti la radio? exista si oameni care stau pe internet dimineata, dau drumul la tv seara sau in anumite pauze de lucru, citesc o carte in metrou/parc/terasa si beau si un ceai intr-o ceainerie...
    concluzie: oamenii se prostesc pentru ca vor ei, nu din cauza reclamelor si a publicitatii

    RăspundețiȘtergere
  2. "pai te obliga cineva sa iei in seama tot ce vezi la televizor sau ce asculti la radio?"
    DA! Aud la tot pasul "mi-a dat de m-a julit" sau "Nu ştiu!". Înţelegi unde bat.

    "realizez ca publicitatea are si efecte negative"
    Şi de cele mai multe ori sunt mult mai multe decât cele pozitive.

    "asta nu inseamna ca va duce la imbecilizarea viitoarelor generatii"
    Chiar trebuie să aşteptăm să vedem efectele?

    RăspundețiȘtergere
  3. cacatu asta l-am facut noi la colectarea si etc etc .
    cand zic cacat ma refer la subiect :))

    nicio idee nu mi-a venit.

    RăspundețiȘtergere

Comentează cu cap!