joi, 9 decembrie 2010

Statistici în timp real

Astăzi mi s-a povestit de un site cu statistici mondiale în timp real!
La început am fost reticent, adică cum poţi să redai statistici în timp real, pfft.. am intrat pe site şi... surpriză, statistici în timp real, cifre care cresc vertiginos! Desigur, nici acum nu eram sută la sută sigur că aceste date sunt actualizate la secundă aşa că mi-am îndreptat atenţia spre mult disputatul FAQ (disputat doar în privinţa numelui, nici acum nu ştiu cum se pronunţă). Acolo am găsit răspunsul la întrebările mele:

Sunt cifrele obţinute în timp real? Cum este posibil?
Cifrele sunt obţinute automat din algoritmul Worldmeters. Algoritmul şi cifrele incluse, în acest algoritm, nu sunt actualizate în timp real din simplul fapt că sursele din care se preiau datele nu pot publica actualizări în timp real ci doar periodice.

Sunt cifre reale? Care este validitatea acestor cifre?
Cifre care nu sunt "reale" sau "valide" nu au nici un înţeles sau sunt inutile. În determinarea valorii informaţiilor statistice, credibilitatea surselor joacă un rol important. Din acest motiv Worldmeters a selectat doar cele mai cunoscute organizaţii şi agenţii de statistică din lume, ca furnizori a datelor statistice introduse în algoritmul Worldmeters şi afişate pe contoare. Mai mult, datele care stau la baza formulelor sunt actualizate periodic pe măsură ce echipa Worldmeters primeşte noi statistici.

Traducere din FAQ-ul Worldmeters a celor două întrebări care m-au intrigat personal.

Mai aveţi întrebări la care doriţi un răspuns? Worldmeters FAQ

Doriţi să vedeţi cu ochii voştri? Normal că doriţi!
http://www.worldometers.info/
Site-ul este disponibil şi în română, datele cel puţin, dar eu nu reuşesc să încarc acele date. Oricum, nu mi se pare un impediment aşa de mare, mai ales la ce au ei de oferit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează cu cap!