marți, 11 decembrie 2012

De-a râsu'-plânsu'

Rubrica Bombănelile Marinei din Ziarul Ring


Eu nu cred în lacrimile de pe ecran. nici în cele rostogolite în plâns, nici în cele care însoțesc hohotele de râs. O spun „din interior” și bine documentat. Cu riscul de a vă provoca mici dezamăgiri, vă voi dezvălui câteva „dedesubturi” ale naivității voastre, după care vă voi lăsa să judecați singuri... Îmi asum riscul de a vă îneca niscaiva corăbii și de a primi uitătura chiorâșă a colegilor de breaslă.

Să luăm, bunăoară, emisiunile-tabloid în care asistăm, live, la conflagrații verbale sângeroase între protagoniști. Bălăcăreli, injurii, obscenități. Rareori, CNA-ul se trezește din amorțeală. La umbra acesteia, ratingurile cresc exponențial, mogulii televiziunilor își freacă mâinile, încasând averi din publicitate. Puțini știu că mare parte din scandalagii televizați, în momentul în care semnează contractele, primesc și instrucțiunea majoră: „Faceți circ cât vă țin curelele! Fără limite! Aveți voie orice, oricât!”. Certăreții se execută, circul începe, iar dacă ratingurile corespund așteptărilor, subiectul respectiv devine serial.

Să luăm apoi emisiunile care adăpostesc farse făcute vedetelor. O amică a mea, nume important în folclorul românesc, m-a luminat definitiv după ce o compătimisem, în naivitatea mea, pentru farsa grosolană încasată la un post comercial. „M-au plătit extrem de bine, mi-au spus ce am de făcut, după care eu a trebuit să mimez, cât mai bine, surprinderea! Mi-a ieșit, nu?”

Cu mulți ani în urmă, m-am „întâmplat” pe holurile TVR-ului într-o seară de sâmbătă când, din Studioul 3, se transmiteau în direct „Surprizele”. În culise, vreo 2 redactori inimoși „instruiau” o rubedenie adusă pe bani grei, de departe, pentru a-și revedea o mătușă uitată în timp. „Să plângeți, vă rog, cât puteți de tare si, mai ales, nu priviți spre cameră! Plângeți, cu lacrimi dacă se poate, nu vă sfiiți! Fiți cât mai convingătoare!”... Am oftat adânc. Și de atunci privesc circumspectă orice lacrimă televizată, orice bucurie exagerată sau mânie dezlănțuită cu care televizorul meu încearcă să mă păcălească...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează cu cap!