miercuri, 19 decembrie 2012

Manifest pentru 13

De fapt, aș fi vrut titlul să fie „Manifest pentru al 13-lea an al mileniului III” dar mi s-a părut prea lung.

Am ales „Manifest pentru 13” pentru că îmi dă mai multă libertate.

O dată pentru că este vorba de 13, fatidicul număr. Cel care, împreună cu o marți sau vineri, te îngrozește într-atât încât să nu ieși din casă, să nu răspunzi la telefon, să nu te dai jos din pat. Sau, dimpotrivă te impulsionează să treci pe sub scară, să iei pisica neagră-n brațe sau să te strâmbi la oglinzi într-un mod barbar, poate, poate.
Și, pentru că, suntem aproape să înfăptuim prezicerile maya și să o luăm de la capăt, în al 13-lea ceas, poate începem cu 13 luni în an. Și, poate, reușim să mai adăugăm 1 sau 2 zile la a 2-a lună. Să intre și ea în rând cu celelalte.

În al doilea rând, este vorba de mine, căci acesta este, totuși, un manifest. Iar eu sunt un egocentrist. Așa că al 13-lea an va fi al meu, va fi despre mine și-mi va aduce beneficii mie. Nu ca-n ceilalți ani, când nimic n-a mers cum trebuia. În anul al 13-lea vreau să-mi câștig independența financiară, să-mi doresc un lucru și să știu că acel lucru va ajunge în mâinile mele. Vreau să nu mai văd atâția oameni în jurul meu când ajung acasă. Vreau un câine, vreau o pisică, vreau să se-nțeleagă. Vreau să iubesc și să fiu iubit, iar aici i-am luat-o înainte lui 13, dar să nu se supere că vreau să țină și cât e el în floare.

În al treilea rând, trebuie să vorbim și de starea națiunii. Păi nu se poate ca mie să-mi meargă bine și alții să-mi mănânce firmiturile. Vreau și aici câteva schimbări. Și, cum peștele de la cap se-mpute, poate punem și noi de-o răzmeriță. Da' de-aia culturală, cu dueluri sângeroase în stilouri și penițe. Și-i scoatem la înaintare pe iluștrii noștri jurnaliști, că deh, ei sunt căliți în arta războiului. Schimbăm și noi ceva, acolo, să mulțumim poporul.

Mai are rost să trecem la nivel global? Că, dacă stai să-ntrebi românul, oricine o duce mai bine ca noi. Până și africanii. N-ai văzut? Zimbabwenii sunt miliardari! Ce contează că poți să cumperi doar 3 ouă cu un miliard de dolari zimbabweni. E miliard tată! Da' lasă că odată cu 13 începe și la noi să răsară aurul din pământ. Și noi o să fim ăia aleși de Dumnezeu, care o să scoată lumea din că... criză.

Eh, aștept să văd ce rahat fac și anul viitor. 12 nu m-a ajutat. Poate cu 13 reușesc să strig „Bingo!”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează cu cap!